torsdag 13 november 2008

Tidig morgon för Jennie

Ja i dag fick man gå upp tidigt ska vara barnvakt. Klockan 6.20 kom lilla Tilde till mej. Och sen har det varit full rulle ända tills hennes mamma Louis kom och hämta henne vid 17.40. Det är roligt att vara barnvakt. Och Tilde är ju så snäll att ta hand om. Har busat en hel del. Vi var hem till Jenny och hälsa på katterna dom var lite rädda för Tilde när hon gav till ett glädje tjut söt hon är. Mär man har varit barnvakt så en hel dag blir man att lite sugen på att skaffa sej en egen. Men för min del så bör jag ha en pojkvän i alla fall, det under lättar ju en hel del. Och ett jobb vore bra så man kan försörja sej lite i alla fall. Mmm min tur kommer väl den med någon gång hopas jag. Prata med Erika i tel förut och hon och barnen saknade mej. Och de gör jag med, det var ett tag sen jag träffa Emma och lilla William. Det låter alltid som det är mitt fel att jag inte hör av mej och jag har alltid fullt upp. Men så är det inte jag sitter mycket ensammen här. Men jag tränar och det är alltid nåt jag gör säjer hon. Ja jag tränar men det är ju för att jag ska må bra. Och vi brukar träna en tim sen har jag all tid i värden. Men jag ska inte klaga på henne jag hör väl inte av mej jag heller mmm nu ska vi försöka ses nästa veka. Och det ska bli kul att träffa dom busa å gosa med barnen. Ska försöka hinna med mormor och morfar i morgon om de kan. Skulle ha varit där och sätta upp gardinerna som jag har sytt till lägenheten deras, jag hoppas att de blir glada å nöjda över dom. Annars kan jag ta dom jag tyckte dom var gör fina. Men fick ju vara barnvakt i ställe. Ne nu får de bli soffan tror jag och se om det finns nåt bra på dumburken.

2 kommentarer:

Buzaan sa...

Din tur kommer den oxå gumman.. Tänkte ju oxå så när de hela tiden gick snett för mej.. O jobb är ju inte lätt o få i dagens läge med alla uppsägningar hit o dit! Men nån gång får nog vi oxå ett fast jobb hoppas jag iaf..

Milla sa...

den dagen man får ett fast jobb känns oändligt långt borta... :(