måndag 2 mars 2009

Måndag igen då.

Gud vad dålig jag har varit på att skriva. Ska försöka bättra mig.

I dag tog jag en morgon promenad det var skönt att komma ut. Men det var inte nåt bra väder ute snöade men inte så farligt. Det höll inte på att bli någon promenad i morse var lite seg och tröt. Men som sagt så var det gått och komma ut. Sen var jag med Louise och Tilde till stan å det blev lika kul som sist. Sen var man till kusin Lisa och Cristian med mor och moster Anneli. Fira deras förlovning så det blev lite god mat och efterrätt. Gud vad duktig Lisa är på att baka är så aven sjuk på henne vill med kunna baka så där bra. Men det kan ju bero på att jag nästan aldrig bakar nåt.

I går skulle jag vara barnvakt till Tilde. Louise kom och lämnade henne men det tog inte lång tid så ringde hon det blev inget jobb. Så hon åkte och handla lite mat som vi gjorde tillsammans. Det blev gör got kyckling ris och exotic mango en kal sås. Sen blev det en liten tur så att Tilde skulle somna. Efter dom hade åkt hem så blev det inte mycket hjort men det var ju eftermiddag. Så det blev tv tittande såg filmen på trean på kvällen. Den var bra men hade set den förut.

Lördagen var man och hjälpte Jan flyta och städa lägenheten. Han med allt på en dag men vi var några som bar så det gick fort. Och sen kom Anneli och hjälpte oss att städa. Anneli lärde mig nåt nytt och även mor. När man tvättar fönster skulle man torka av med tinnings papper. Det blev gör bra. Fundera bra när hon fråga om vi hade tinnings papper när jag och mor klaga på att fönstren inte blev rena. Men resultatet blev ju gör bra som sagt så det ska jag med prova nästa gång jag ska tvätta fönstren. Lite synd och springa i trappor och vara inne och städa när det var så fint väder ut. Men så blir det ju in bland det är ju inte man kan göra åt. Sen var man helt slut i hela kroppen så det blev tv tittande.

Fredagen var man upp tidigt och var barnvakt till Emma och William. Så man var upp 5.45 var hos Erika 6,05 väldigt tidigt för mig har ju inte varit uppe så tidigt på flera månader så det kändes lite konstigt. Tog barnen med mig till ica en sväng så att Erika fick sova lite hon hade ju jobbat natten Låt henne sova lite längre an vad hon hade sagt att hon behövde. Men jag tyckte att hon skulle få sova lite och jag tar ju hjärna hand om barnen dom är ju så goda så. Emma var så duktig när vi var till affären hon hjälpte mig att plocka varor. Och gick bredvid mig när vi gick fram och tillbaka. Sen blev det en massa lek där hemma. Var och sola med Erika det var skönt. Var hem till mor och far en sväng prata och Jan hjälpte mig med en jobb ansökan.

2 kommentarer:

Buzaan sa...

Ja de får man prova på när man putsar fönstren nästa gång.. Tidningspapper.. Aldrig tänkt på innan faktiskt :)

Milla sa...

Du verkar ha haft fullt upp! :)
Tidningspapper är jättebra till fönstren!